تاريخچه لندرور

جگوار لندرور

تاريخچه لندرور

۱۲۰ بازديد

طراحي نخستين خودروي لندرور به سال ۱۹۴۷ بازمي‌گردد، كه موريس فرديناند ويلكس؛ رييس هيئت مديره وقت گروه روور و طراح ارشد خودروهاي شركت روور، در زمان تعطيلات تابستان، در مزرعه شخصي‌اش در نيوبارو، ولز، با استفاده از شاسي و اكسل خودروي ويليس ام‌بي، كه متعلق به شركت آمريكايي جيپ بود، شروع به ساخت نخستين مدل از خودروهاي لندرور نمود. اين مدل، بعدها لندرور سري ۱ نام گرفت.

تولد برند لندرور، به‌عنوان يك شركت و نشان تجاري مستقل، به زماني بازمي‌گردد، كه جنگ جهاني دوم، با تمام تلفات و ويراني‌هايش، به تازگي پايان يافته بود و كارخانهٔ شركت روور در سالي هيل، انگلستان نيز، مانند بسياري از كارخانه‌هاي خودروسازي و صنعتي ديگر، در حال تجديد ساختار بود و مي‌بايست سياست جديدي را براي توليدات خود اعمال مي‌كرد.[۲۰]

اين كارخانه در زمان جنگ، به توليد اتومبيل با برند موريس مشغول بود و در كنار آن نيز، برخي از لوازم و ماشين‌آلات مورد نياز شرايط جنگ را، توليد مي‌نمود.[۲۱][۲۲] با پايان گرفتن جنگ، مديريت كارخانه تصميم به توليد وسيلهٔ نقليه‌اي گرفت، كه بتوان با صادر كردن آن، قسمتي از نياز وارداتي خود، نظير مواد اوليه را، تأمين كند و همچنين خودرو توليد شده براي فعاليت‌هاي عمراني پس از جنگ نيز، مفيد واقع گردد.[۲۳]

در سال ۱۹۴۷ موريس ويلكس، طرح توليد انبوه يك اتومبيل چندمنظوره دو ديفرانسيل، كه توان جايگزين شدن اتومبيل‌هاي دو ديفرانسيل آمريكايي و بريتانيايي، نظير جيپ، فورد و ويليز را كه در آن زمان اولين و تنها خودروهاي دو ديفرانسيل بودند، را با مديران وقت گروه روور مطرح نمود.

بعد از گذشت پنج ماه، اولين نمونهٔ اين توليد جديد، كه لندرور نام داشت، آماده شد. زمان در توليد اين خودرو بسيار حائز اهميت بود، زيرا مي‌بايست براي بقاي كارخانه، هر چه زودتر به بازار جهاني راه پيدا مي‌كرد و سرانجام در ۳۰ آوريل ۱۹۴۸ براي اولين بار در نمايشگاه جهاني خودرو در آمستردام، از نخستين مدل لندرور، رونمايي شد.

اين خودرو به زودي نظرها را متوجه خود نمود، زيرا داراي ويژگي‌هاي خاصي بود، خودرويي چندمنظوره كه جزئيات زيادي در طراحي آن رعايت شده بود. جنس بدنه آن از آلومينيوم بود و اين مسئله باعث جلوگيري از زنگ‌زدگي و پوسيدگي در اثر رطوبت مي‌شد، داراي موتوري چهار سيلندر بود، كه توسط گيربكسي چهار سرعته، نيرو را به چهار چرخ منتقل مي‌كرد و در كنار آن، از گيربكس كمك نيز سود مي‌جست، بنابراين داراي چهار دنده سبك و چهار دنده سنگين بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.